آشنایی با میوه های عجیب استوایی

میوه های استوایی

سیب ستاره

شنبه, ۱۱ آبان ۱۳۹۸، ۱۰:۰۶ ب.ظ

سیب ستاره درختی از نواحی گرمسیری و از خانواده ساپوتاسه می‌باشد. این گیاه بومی غرب هندوستان است. میوه ها گرد، بیضوی یا گاهی گلابی شکل، به قطر 5 تا 10 سانتیمتر، به رنگ قرمز – ارغوانی، ارغوانی تیره یا سبز کمرنگ دیده می‌شوند.

پوست میوه ها براق، صاف، نازک، چرمی هستند و درون میوه دارای پالپی نرم، سفید، با مزه‌ای شیرین با 6 تا 11 بذر با پوشش ژلاتینی و مرکزی ستاره‌ای شکل دیده می‌شود. نام این گیاه نیز به دلیل مرکز ستاره‌ای شکل آن می باشد. درخت میوه سیب ستاره ای بین هشت تا سی متر ارتفاع دارد و ضخامت قطر تنه آن یک متر است و شاخه هایی متراکم دارد که در تاج درخت قرار گرفته اند. برگ‌های آن حالتی چرمی دارند و رنگ آن ها سبز پر رنگ است.

 

روی برگ ها در هنگام رسیدن کاملا صاف است و زیر آن با پرزهای ابریشمی و خرمایی رنگ پوشیده شده است. هنگامی که این برگ‌ها نرسیده هستند، این پرزها به رنگ نقره ای می باشند. میوه سیب ستاره‌ ای بسیار خوش رنگ است و مزه ای ملایم و شیری دارد و رایحه آن واقعا در صنعت و عطر ادکلن کمیاب است.

 

که البته با توجه به علاقه عطرسازان به رایحه‌های میوه‌ای، این انتظار می رود که استفاده از این رایحه در ترکیبات عطرها بیشتر گردد.

پالپ سیب ستاره ای حاوی ویتامین C، کلسیم و فسفر می باشد. همچنین پالپ آن غنی از آنتی اکسیدان های فیتوشیمیایی است که نشان داده شده است که برای جلوگیری از سرطان های خاص و حمایت از سیستم ایمنی سالم مفید است. خمیر سیب ستاره ای برای درمان گلو درد و کاهش التهاب ناشی از پنومونی و لارنژیت استفاده شده است. همچنین می توان به عنوان یک تونیک و دیورتیک استفاده شود. در بعضی مناطق، هر دو نوشیدنی از پوست درخت سیب ستاره ای و خمیر میوه برای درمان اسهال و بیماری اسهال استفاده می شود. اگر سیب ستاره ای بیش از حد خورده شود، ممکن است یبوست ایجاد کند.

ستاره

  • هانیه غلامی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی